4 de septiembre de 2015

Il·luminació, el gran persontge secundari

En la il·luminació fotogràfica es pot trobar un gran ventall de maneres, estils o maneres per il·luminar, i aquests els podem utilitzar en diferents moments que necessita el nostre curt i així aconseguir una millor qualitat de visibilitat en els personatges o escenari. Seguidament tractarem diferents punts com la il·luminació bàsica i la utilització de paraules com stico o porex (plataforma que serveix per reflectir la llum on es desitgi).

->IL·LUMINACIÓ BÀSICA:

Hi ha tres tipus, per a qualsevol alumne de fotografia e il·luminació aquest són com anar en bicicleta, no s'oblida mai. Per fer-los se necessités tres fonts de llum com a màxim i un stico.

1.1.- Font de llum per darrere del personatge
         - Llum a 45º de la càmera
         - Llum per darrere
         - Una mica per sobre dels ulls
         - Millor qualitat si utilitzem un stico al costat oposat al focus i així il·luminar la part fosca del personatge


1.2.- Font de llum semi lateral
         - Llum situada a tres quarts del nostre personatge
         - Una mica per sobre dels ulls
              ·Per ocultar l’ombra del personatge
              ·Per crear el triangle de Rembrandt, ja que afavoreix al personatge
- Apropant i allunyant el stico del personatge podem crear més i menys contrast
- També podem crear ombres tapant una part del focus i així separar el personatge de l’escenari

1.3.- Il·luminació amb tres fonts de llum
         - Llum principal situat on es vulgui, és la que crea les ombres i és la més forta
         - Llum secundària situada darrera de la càmera, suavitza ombres
         - Focus terciari situat darrera del personatge, per donar volum

*Nota: en la primera imatge es pot observar el triangle de Rembrandt*

                                      
                                                   els tres tipus d'il·luminació

















-> TIPUS DE LLUM:


N’hi ha diferents tipus de llum, llum dura, llum suau, llum de farciment o llum de contra, depenent del nostre gust estètic podem escollir entre elles.

2.1.- Llum dura
          - És dura o s’anomena dura per les seves ombres que són geomètriques
          - Té un gradient d’ombrejat curt
          - La llum dura és fàcil de controlar, ja que té un angle de llum curt, i així jugar amb la il·luminació de l’escenari

 2.2.- Llum suau
          - S’anomena suau per la seva gradació llarga
          - Té un gradient d’ombrejat llarg
          - La llum suau és més difícil de controlar
          - Tempta a il·luminar tot l’escenari

                  
                                               Dura                                            Suau

 2.3.- Llum de farciment
          - Evitar crear la doble ombra, no és fotogènica
          - El més idoni és col·locar darrere de la càmera, ja que suavitza les ombres
          - Amb la llum de farciment podem disminuir i augmentar el contrast , i així crear imatges més dramàtiques

 2.4.- Llum de contra
          - Es situa darrera del nostre objectiu, al costat contrari de la nostra llum principal o a l’altra banda          
          - Serveix per destacar elements com fum o partícules en suspensió en general.

                 Farciment                       Contra                     Contra amb aigua 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Si eres un critico con ciertas pautas sensatas, gracias por participar.